Friday, August 10, 2012

Ketika Cinta Ini Harus Pergi

untukmu yang pernah singgah di hatiku. .
untukmu yang pernah hinggap di hidupku. .
untukmu yang pernah menajadi bahagian masa laluku. .

Terima kasih. . atas episode dalam cerita hidupku. .
atas seberkas kisah yang mewarnai lembar masa laluku. .
atas manis dan pahitnya cinta palsu dalam perjalanan hidupku. .

Maafkan aku. .


atas segala kebodohanku yang pernah mengagumimu waktu itu. .
atas segala sikap pengecutku yang tak mampu membahagiakanmu saat itu dan atas segala kepalsuan rasaku dalam menyanjungmu masa itu. .

mengenalmu adalah hal yang terindah yang takkan aku sesali. .
kerana mengenalmu menyedarkan aku, sebodoh apa diri ini. .
dan kisah bersamamu, mengajarkan aku untuk tidak lagi tenggelam dalam kesalahan yang sama. .

yakinlah. .
tidak semata-mata Allah Taala memisahkan aku darimu. .
tidak semata-mata Allah Taala menjauhkanmu dariku. .
melainkan Allah Maha Tahu apa yang terbaik bagimu dan bagiku. .

kini, aku telah temukan bahagiaku meski tanpamu. .
dalam cinta naungan-Nya. .
yang banyak mengajarkan aku. . siapa diriku ini. .

sem0ga kelak kau temukan bahagiamu. .
dalam keberkahan yang dipenuhi Sakinah Mawaddah dan Rahmah Ilahi.. Aaaminn..



in mem0ry :
29 JULAI 2012 / 9 RAMADHAN 1433.
3 tahun bersamamu..

No comments:

Post a Comment