Thursday, August 23, 2012

jodoh

dia    : awak nak nikah tak..?

saya  : Insyaallah nak lah, kan sunnah Rasulullah
dia    : dah ada calon ?
saya  : Alhamdulillah dah, kan dah ditulis oleh Allah
dia    : siapa dia ?
saya  : Insyaallah dia adalah lelaki pilihan Allah
dia    : kenapa nak kahwin dengan dia ?
saya  : Insyaallah memilih dia kerana Allah
dia    : bagaimana nanti nak jumpe ?
saya  : yakin je, Allah punya cara yang tak pernah kite duga, percaya je dgn Allah
dia    : laa,, bila nak kawinnye..?
saya  : hmm,, Allah maha tahu bila waktu yang tepat dan terbaik
dia    : jadi kat mana nk jumpenye?
saya  : laa relaxla,, di bumi Allah la, kalau tak kat dunia, insyallah di syurga Allah nanti
dia    : so ?
saya  : serahkan pada Allah,, niatkan dalam diri untuk mengapai redha-Nya dulu.. insyaallah semuanye beres..

jadi yakinlah,, jodoh pertemuan tu ditangan Allah,, walau berc0uple bertahun-tahun,, bergayut sampai habis kredit,, mesej sampai lengoh2 tangan,, andai dia bukan milik kite.. semuanye sia-sia.. 
BERDOALAH padaNya.. m0ge dipertemukan jodoh yang soleh.. amin.. ~_^

No comments:

Post a Comment