Tuesday, August 7, 2012

. . coretan hati . .

sesungguhnye ia hadir tanpa kuduga.. perasaan cinta itu sangat halus untuk disakiti.. cinta itu tidak pernah meminta.. tetapi memberi sepenuh rela.. rasa bahagia walaupun sengsara.. sanggup berkorban segala-galanye..

semua kerana cinta,, yang pahit yang manis dirasa bersama.. ku singkap kembali detik bersama di mana pada mulanye kite hanya menjadi kawan biasa.. bertukar-tukar pendapat.. study bersame-same.. bertukar-tukar muqoror.. ohh indahnye saat itu.. ketika itulah hati ini mula berdebar-debar.. adakah cinta ini sedang berputik??

semua ini berlaku secara kebetulan tanpa dirancang.. dengan tiba-tiba sikapku berubah rase ingin tahu tentangmu,, merasa gelisah pabila ada rakan2 ku menyebut namamu.. seperti ada sesuatu yang tak kena pada diriku..



tanpa kusedari,, jauh disudut hati ini hinggap satu perasaan yang sukar untuk ditafsirkan. aku mula menyanyangimu.. tetapi ku anggap sayang ini hanyalah sekadar sayang seorang teman. tidak lebih daripada itu..

setiap solatku, aku berdoa agar perasaan sayangku ini tidak melampaui cintaku padaNya.. cukuplah pengalaman yang aku lalui selama ini.. . teramat pedih..
tapi aku takut.. dengan hadirnye perasaan ini adakah ia satu anugerah.. atau sekadar untuk menguji keimananku buat kali kedua...???

Ya Allah tabahkanlah hati ini,, berat sungguh ujian dariMu,, kupasrahkan semua....
dan ku harapkan dengan kehadiran insan ini mampu membimbing aku ke jannahMu ya Allah.. campakkanlah perasaan sayang dan cintaku kepadanya selepas dia halal bagiku.. tenteramkan hati ini.. luputkanlah segala pengalaman lampau.. ampunkan segala dosa-dosaku Ya Allah...



apepun aku gembira melalui jalan persahabatan ini bersamamu.. aku berdoa agar kita diberikan kejayaan yang cemerlang dalam bidang yang kita ceburi demi keluarga agama dunia dan akhirat...

awak... ape yang saya pinta hanyalah keikhlasan dan kejujuran dalam perkenalan ini.. semoga kite dapat disatukan dalam erti kata sebuah perkahwinan,, bukannye cinta tanpa penghujung yang hanya mendatangkan dosa dan sengsara..

cinta itu satu anugerah.. ia amat suci.. peliharalah rasa cinta ini dengan sebaiknye tanpa dicemari hawa nafsu..
cinta pada ilahi cinta yang hakiki. . .



No comments:

Post a Comment