Sunday, July 8, 2012

yahoo.. aku gradute..


alhamdulillah,,, selamat sudah majlis konvokesyen aku.. 
7 JULAI 2012 menc0retkan pelbagai perasaan,, suke,,happy,,bahagia dgn si Dia (hehe,,gatal sikit) dan cediss,, yelaa sape x sedihkan nak pisah nge kawan2,,belajar dari kecik.. last2 pisah jugak,, and di0rang pun ramai nk kawen... (aku bile lagi...huhu whatever laa..)

ni pic bersama mak nge ayah,, aii suke sgt dia dapat tgk anak ye pakai baju ni... (fuhh panas giler pakai bju ni,, nasib baik air-c0n ada..)

mak ayah,, adik sayaaaaaaannnngggg m0k ayah,, muahhh...!!

and then,,ni pic kenang2an dgn para pensyarh dan saeng2 yg bersama dalam suke dan duke..


ape pun perjuangan aku dalam menuntut ilmu Allah ni xberhenti sampai kat sini je.. aku akan memperjuangkan jugak samapai aku dapat master,,insyaallah..amin..!!

ingat..!!
ilmu yang ada diatas muka bumi ni terlalu banyak,, apa yang kite dapat hari ni,,adalah cebisan2 ilmu.. Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana.. 
dan tugas kite,,,
adalah mencari ILMU dan paling penting berAMAL dengan ilmu yang ada..dan SEBARkannye.. 

sabda Nabi s.a.w
"sesiapa yang inginkan dunia,,hendaklah memiliki ilmu, sesiapa yang inginkan akhirat, hendaklah memiliki ilmu, sesiapa yang inginkan keduanya, hendaklah memiliki ilmu"


ok laa,,dah xtau nak beleber ape.. ape pun nk ucap TAHNIAH pada diri sendiri,, dah berjaya mendapat segulung diploma usuluddin... (hihi,,bukan senang nak angkat bangkul sendiri..) 
lepas ni kena usaha sungguh2,, insyallah lepas raya nak sambung kat ACHEH pulak... aii xtakut tsunami ke cik adik oii??? alaaa,,nak buatpe takut,, mati pun kat mane2 je,, ape yang penting amal ibadah,, banyak ke sikit...????

..renung2kan dan selamat beramal..





No comments:

Post a Comment