Tuesday, July 31, 2012

nak kawinnn....

hari ni bangun awal sikit lepas sahur, bile duk dengar ayam2 burung2 berkicaun. remuk hatiqu datang kembali. teringat si dia yang dah pasti bukan untukku. apa yang aku ada sekarang, mak ayah keluarga dan kawan2. tidak mengapalah mungkin Allah nak jodohkan aku dengan orang yang betul2 boleh membimbing diri ini, imam pada makmumnya dan bukan yang hanyut dalam kepalsuan. tak gitu tuan masang..hehe


nikah kahwin bukan lah satu mainan atau gurauan. bile suke amek. bile dah tak suke buang cerai gitu je. apa yang penting persiapan diri dari sudut mental fizikal ekonomi ilmu dan sebagainya. itulah yang menakutkan aku. bukan xnak kawin. tp mampu ke aku nak laksanakan tugas seorang isteri ??

ya Allah kadang2 rase jugak jeles bile dah tengok kawan2 lain yang sudah mendirikan rumah tangga,, yang bakal berumah tangga yang dah anak pun. tapi aku tak terdaya, aku terpaksa mengabaikan hasrat ku dek kerana ingin menjaga hati  orang lain...

tabahkan hatiqu,,kuatkanlah semangat ku.. 
yakinlah bila cinta ini diberi kepadaNya.. Dia akan pulangkan rase cinta yang lebih hebat dari cinta yang kite ada sekarang. yakinlah Allah itu ada,, dia Maha pemberi cinta dan dia Maha menarik cinta itu,, usah bersedih duhai hati.. banyakkan zikrullah,,moge ia bermanfaat tuk diri ini.. 
CINTA HAKIKI HANYALAH PADA ALLAH... 

No comments:

Post a Comment